5 juli 2013 - Nellie på caféutflykt

Det var lite tråkigt mulet väder ute idag, så vi bestämde oss för att åka in till Nynäshamn för att gå runt lite på stan samt fika lite på något trevligt ställe. Sagt och gjort! Så fort vi kom fram blev vi såklart genast hungriga och började med att äta lunch och dricka kaffe (trots att vi precis hade ätit frukost innan vi åkte hemifrån). 

Borden och stolarna var dock så låga att de var precis i Nellie-ätar-höjd. Hon är tillräckligt väluppfostrad och tränad så att hon ska veta att man absolut inte får slicka eller ta något från människornas tallrik när de äter, det var det inga problem med. Däremot så kände man sig väldigt elak när hon tydligt kunde nosa och titta på allt det goda som vi hade på våra tallrikar, och så var inget av det goda till henne. Jag kände mig speciellt elak, som hade väldigt väldoftande laxsmörgås på min tallrik.

De där ögonen... kan jag verkligen inte motstå. Det gör verkligen ont i hjärtat. Hon kan verkligen det här med att se så liten och ynklig ut när hon tigger. Jag fick nästan till slut sitta på mina händer, så jag inte skulle ge henne något från min tallrik. Men Nellie hon gav inte upp i första taget. Här nedan ser ni bara en del av hennes tiggpositioner. Gulliga hund! Till slut fattade dock till och med Nellie att hon inte skulle få något och gick och la sig under ett träd vid vårt bord och vilade istället. 

Vid bordet bredvid oss satt det en väldigt söt rhodesian ridgeback tik. Hon var också otroligt söt och snäll med sina stora bruna ögon. Det gick hur bra som helst att vi satt så nära varandra. Hundarna hade inget emot varandra, utan tycktes till och med trivas i varandras sällskap.  

 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: