9 oktober 2013 - Hundträning i Haninge Hundhall

Då har höstmörkret tyvärr infunnit sig och reflexvästen, reflexkopplet och reflexhalsbandet åker på om kvällarna. Jag tycker jättemycket om reflex-serien från Hurtta, produkterna sitter bra och de har ordentliga reflexer över allt och syns jättebra i mörkret. Just den här modellen av reflexväst som Nellie har på sig här nedan heter Polar Reflexväst (det finns flera olika reflexvästmodeller). Just den här värmer lite också, vilket jag tycker är bra då min hund har så lite päls och väldigt lätt börjar frysa när temperaturen faller, men jag vill inte börja med vinterjackan ännu - då blir västen helt lagom. 

Nellie tycker dock inte så mycket om att åka buss, så därför ser hon så ledsen ut på bilden, haha. Men gladare kommer hon troligtvis att bli när vi kommer fram! För idag ska vi för första gången träna i Haninge Hundhall med träningskompisarna och alla hundarna, och det tror jag Nellie kommer att tycka är jättekul, så då får bussresan vara värt det helt enkelt. 

Utanför hundhallen stod den en läskig häst utanför en hästbutik som ligger på nedervåningen. Hundarna tyckte att den var lite konstig som bara stod där helt stilla och glodde ut genom fönstret. Men efter lite nosande på hästen så blev hundarna lugnare och vågade till och med sitta under/på hästen när vi tog lite kort. 

Sedan var det vår tur att träna i den fina hundhallen. Vi var fem hundar med tillhörande familjer som var där och tränade tillsammans. Alla tränade på helt olika saker, några tränade trick och freestyle, några rallylydnad, och några lydnad, men alla kunde samsas på planen och alla fick plats. Det var jättebra träning att vara på en ny plats och ha massor av andra hundar och människor som gick omkring överallt under träningspasset. Vi tränade dock mest på att ligga kvar och vara lös undertiden som jag gick omkring en massa, och sedan tränade vi även lite på rallylydnad - en bra träningskväll helt enkelt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
#1: Zoozoo-friends
skriven :

Hej!

Jag följer din blogg och tycker den är bra! :)

Jag har ett förslag om en generös rabatt för dig och dina läsare! Maila mig om du är intresserad, [email protected] :)

Varma hälsningar,
ZooZoo-Sarah