18 juli 2013 - Nellie och matte badar

Eftersom att det gick så bra att vara i vattnet och ta några simtag så bestämde vi oss för att gå och bada idag igen! Men denna gång var det jag och Nellie som badade. Vi gick ut en bit i vattnet, så att Nellie inte längre bottnade, och så höll jag i flytvästens handtag medan Nellie simmade på... hon verkade inte störa sig på att hon inte kom någonstans, utan simmade fint i lugnt tempo med alla fyra tassarna, ett bra tag. Efter lite simträning så lekte vi med pinnen igen! Det bästa Nellie vet! Så vi fick kasta i över en timme, innan fröken blev allt för kall, och det var dags att gå upp ur vattnet. 








För att stoppa henne från att rulla sig i sanden för att bli torr tog vi med oss en handduk till Nellie också denna gången. Det var bra för att efter ha badat och simmat i över en timme var hon jättekall, och satt snällt och värmde sig i sin handduk. Så jag tror att hon faktiskt uppskattade den, den här gången i alla fall.




När vi kom hem så var Nellie helt slut, så hon somnade på gräsmattan så fort vi hade kommit tillbaka och gick in på tomten. Det var tydligen jobbigt att springa och simma i några timmar! Min söta lilla hund! Vilket mysigt sommarlov med sol och bad, och lite powernap på det. Ett helt okej hundliv, om jag får säga det själv. 



Men efter några timmars sömn så var lilla donnan igång igen, gick runt och vaktade tomten mot inkräktande fåglar, och passade på att sola och njuta av det fina vädret! På eftermiddagen tränade vi lite slalom också, allt som allt en väldigt mysig sommardag.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
#1: Olivia
skriven :

Jätte mysiga bilder och otroligt vacker hund!

Svar: Tack så mycket! :D
Viktor Collin