5 augusti 2013 - göra egna kamptrasor på SSBK

Om någon vecka kommer det att anordnas agilitytävlingar på SSBK och alla medlemmar som hade tid och ork bjöds in till en kväll där man fick hjälpa till att konstruera priser till de framtida vinnarna i tävlingen. Jag hade inget bättre för mig så jag åkte till klubben för att se om jag kunde hjälpa till med något... väl där träffade jag Sofia som precis hade tränat klart med sina hundar på agilityplanen. Jag frågade henne om hon också ville följa med innan hon åkte hem, och det ville hon! Så roligt! 

Man kunde antingen få göra koppel, halsband eller kamptrasor. Jag tyckte att kamptrasor såg lättast ut, så det fick bli det helt enkelt. Som tur var så visste Sofia redan hur man gjorde kamptrasor så hon fick visa mig hur man gjorde... och det var till min stora förvåning mycket svårare än vad jag trodde! Det tog lång tid innan jag fattade hur man skulle göra, och det var inte förens Sofia var helt klar med sin kamptrasa, som jag äntligen fick in tekniken. 

Jag skrattade så mycket i efterhand när jag fick se den här bilden... hahaha... så ynklig "min" kamptrasa såg ut bredvid Sofias fina kamptrasa. Men jag skämdes inte tillräckligt mycket för min, för att att inte lämna in den till arrangörerna med det stoltaste leendet, titta vad jag har gjort till er! sa jag och kände mig duktig. Jag har hjälpt till! Tjejen tog emot min "trasa" och tittade skeptiskt mot mig. Ja berättade för henne att om hon måste, så kan hon väll ge den som tröstpris! Men hon fick inte kasta den, för som jag hade kämpat i nästan 1 timme. 

Om någon fick mitt tröstpris eller inte i tävlingen, det vet jag inte... men nu in efterhand så hoppas jag inte det, haha, för det ser mer ut som ett stort hånpris. Haha...  

Efter lite egen träning på agilityplanen åkte vi hem igen sent på kvällen, nöjda med dagens goda gärning.... hur mycket vi faktiskt hjälpte till dock, det vet jag inte, men roligt hade vi i alla fall, haha...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: