21 juli 2013 - Filmer från agilityträningen

Första träningspasset med den platta tunneln
Under detta träningspass så ville vi bara att Nellie skulle ta sig igenom den platta tunneln och inte tycka att det var obehagligt, och det tycker jag att vi lyckades med. Däremot har vi inte så mycket fart på henne ännu, men det får vi försöka få till på de nästkommande träningarna. Men glad är jag för att hon inte verkar tycka att det är en stor sak över huvud taget, hon liksom travar igenom den platta tunneln och kommer ut på andra sidan som att, "jaha... var detta allt?", det är då inte mycket denna lilla tjej tycker är obehagligt, haha! 

Första träningspasset på vippbrädan
När det gick så väldigt bra med den platta tunneln kunde vi inte låta bli att prova på vippbrädan också, trots att den inte stod med på vår träningsplan den här dagen. Vi hade tränat under några timmar och haft en hel del pauser, så just här är Nellie egentligen lite för trött för att träna, men vi kunde inte låta bli. För en tid sedan lärde vi Nellie att ta ner själva vippbrädan med tassarna, och hon verkade helt oberörd av själva nerslaget. Istället tyckte hon att det var en rolig lek.

Men vi hade aldrig provat att hon skulle gå på själva vippbrädan. Jag var lite nervös över hur hon skulle reagera på att hindret rör på sig under tassarna, men detta var inte något jag visade för Nellie. Vi hade dessutom sänkt hindret så mycket som vi kunde, så det skulle ju inte göra något om hon skulle hoppa av mitt i... men det gick väldigt bra ändå tycker jag. Duktiga hund! Först la jag flera godisar på själva brädan som hon fick äta upp när hon gick på brädan, och mot slutet så hade jag godisen i min hand och så fick hon den när hon hade gått över hela brädan. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: