16 november 2012 - Max och Nellie

På hundgruppen på Facebook så var det en husse med sin lilla american staffordshire terrier valp vid namn Max som ville träffa lite hundar att socialträna sin valp tillsammans med. Han behövde inte skriva mer än valp och jag anmälde mig direkt som frivillig. Det finns inget i hela världen som är så gulligt som american staffordshire terrier valpar tycker jag, och Max var inget undantag. Hur go och mysig som helst, och jag hade nästan glömt bort hur mjuk valppälsen kan vara. Nellie tyckte om Max jättemycket och ville leka med honom. Max ville leka med Nellie också, trots att hon var betydligt mycket större än vad han var. Vi släppte dem en stund tillsammans så de fick busa en stund, innan vi kopplade dem igen och övade lite på att ta det lugnt med andra hundar också. Men Max ville bara leka, så när Nellie var tråkig och kopplad så fanns det massor av löv och pinnar att leka med istället...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: