14 januari 2013 - dagens trick nr 10

Då var det dags att lämna in Dagens Trick nr 10: Nellie Marscherar. Jag låg sjuk i två veckor med influensan precis efter jul, så jag orkade inte träna med Nellie så mycket som vi behövde för att klara detta tricket fullt ut. Egentligen ska hon gå minst fyra steg samtidigt som mig, när jag säger 1 och 2, och sedan få sitt godis, men som ni ser på filmen så belönar jag henne med godis för nästan varje steg, vilket egentligen inte är godkänt, men vi lade upp en film ändå för att visa hur långt vi hade kommit i tricket. Kanske får vi lite mer tid över någon dag till att träna klart tricket enligt de rätta kriterierna. Men jag är stolt över mig och Nellie ändå, för det är inte det lättaste tricket för en hund att träna in, för det är ganska onaturliga rörelser för dem att utföra egentligen.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: