14 april 2013 - Gemensam koppelpromenad i Älvsjöskogrn

Då var det dags för ytterligare en gemensam koppelpromenad med våra hundvänner från vår facebook-grupp, gå gärna med om ni vill skaffa er fler hundintresserade kompisar (https://www.facebook.com/groups/488412094502813/). 
 
Det var otroligt fint väder med strålande sol och snön smälte i rekordfart. Så kul att våren närmar sig med stormsteg! Vi möttes upp vid Älvsjö station och gick sedan gemensamt in i Älvsjöskogen. Väl där inne blev Nellie helt till sig! Såå många nya dofter, oj vilken underbar plats! Hon ville bara rusa omkring helt fri och leka i skogen som vi brukar göra, men nu satt hon fast i det där förbannade kopplet. Hon visade sitt missnöje genom att dra så mycket hon kunde. Till slut fick jag så ont i armen att jag var tvungen att sätta fast henne runt min midja och bara gå på, för hon lyssnade inte på någonting. Hon ville inte ha godis och hon lyssnade inte på mitt kroppsspråk heller. När jag insåg att det var för stora distraktioner för henne så gav jag upp, det är ingen idé att träna i en miljö som är för svår för henne. Nellie är en stadshund helt enkelt, så detta med att gå i skogen var för mycket nya intryck och dofter för henne. Men vi hade kul i alla fall och så träffade vi lite nya hundkompisar!  
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: