10 december 2012 - Myshundar

När Nellie och Bonni tigger om att få komma upp i soffan och mysa tillsammans med mig under filten, kommer dem och lägger huvudet på soffkanten och ser söta ut. Sedan står de så tills de får komma upp eller jag säger åt med att gå och lägga sig i sina egna hundbäddar... men oftast får de dock komma upp och mysa, vem kan motstå dessa fyra hundögon, jag bara frågar?
 
Att ligga i en stor hög i soffan (när båda hundarna är uppe får jag knappt plats) är det bästa dem vet. Men de vill att jag också ska ligga med och mysa och kramas och ligga nära. För om jag ställer mig upp, så vill de inte ligga kvar och följer med mig ner istället. När Nellie inser att jag tänker ställa mig upp, så brukar hon demonstrativt sätta ner minst en tass på mitt bröst och hålla nere mig i soffan en liten stund till. När jag skrattar åt henne brukar hon se helt oskyldig ut och pussa mig i hela ansiktet och vifta på svansen. Den taktiken brukar hjälpa, för då brukar jag ligga kvar en liten stund till och mysa med dem. Mina två myshundar! Om de skulle få bestämma skulle vi knappt göra något annat än att ligga alla tre i en hög på varandra och kramas och gosa. Jo, förresten, vi skulle nog gå ut och gå lite också... men annars, ja annars skulle vi ligga i en hög och mysa! 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: