30 april 2013 - Dagens trick 13: Torka av tassarna

Detta trick började vi att träna på för ca tre veckor sedan, men vi har lite glömt av det eftersom att vi har tränat mycket på läxorna från kursen Fria Hundar och även en hel del på koppelträning och rally-lydnaden. Men vi har fått in ett pass i veckan i alla fall, och till min stora förvåning kan hon mer och mer för varje gång utan att vi har hunnit träna så mycket på det. Till varje nytt träningspass började jag med något nytt och gav henne mindre och mindre hjälp. Igår var det en dag kvar tills tricket skulle in och då ställde jag henne på dörrmattan och sa bara ”torka, torka”, mest för att se hur hon skulle reagera på det, men hon kom till min stora häpnad ihåg vad hon skulle göra trots att vi tidigare inte arbetat med kommando och avstånd. Så då tänkte vi att vi kanske kan vara med i tävlingen denna månaden också trots allt. Sagt och gjort, detta är vårat bidrag till månadens trick med freestyle-hundar:  

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: