5 maj 2013 - Rallyträning med Ellinor och Zelda

Idag kom Zelda och Ellinor på besök till oss för att träna lite på rallylydnaden. Det var väldigt varmt och fint väder ute med strålande sol och gräset började även bli lite grönt. Både vi och hundarna tyckte att det var sååå härligt att komma ut, ta en paus och njuta en stund av det vackra vädret. Vi var tyvärr inte så motiverade till att träna eftersom vi hade fått reda på att husses pappa hade åkt in på sjukhus med en hjärtinfarkt dagen innan, men vi gjorde det bästa av situationen nu när Ellinor och Zelda var här. Nellie tyckte det var roligare att tugga på pinnar, sola, och rulla sig i gräset än att träna med oss, och jag kan förstå henne! För vi var väldigt lågmälta och hade egentligen ingen energi till att träna. Men vi tog oss i alla fall igenom två hela banor och fick in ett litet välbehövligt träningspass på gräs. Hundarna nosar verkligen jättemycket när de är på en ny gräsmatta, så fick säga åt Nellie flera gånger. Fick också tippset av en vän att avbryta träningen om hunden nosar istället för att ha fokus på dig som förare. "Om inte du vill vara med mig, varför ska jag då vara med dig?" resonemanget fungerade klockrent, och Nellie fick upp lite bättre fokus i slutet av träningspasset trots min låga energinivå. När Zelda tränade på banan med Ellinor så passade vi på att öva med Nellie på vänta kommandot. Så vi knöt fast henne i bänken och ställde oss ca 5-7 meter bort och pratade och tittade på när de andra övade. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: