1 MAJ 2013 - RALLY TRÄNING

Detta var första passet som jag kände att Nellie faktiskt var med mig och ville samarbeta med mig på banan. Vilket såklart var jättekul! Men hon sätter sig fortfarande snett och kan inte fot… men det blir i alla fall bättre och bättre. Dessutom så lär jag mig också skyltarna mer och mer och det gör att även jag känner mig säkrare på vad jag ska göra vid varje skylt, och det smittar av sig på Nellie. De skyltarna där jag vet exakt vad jag ska göra tar hon direkt och utför dem helt rätt, men de skyltar där jag blir lite osäker och får tänka på en liten stund, då tappar jag henne oftast, vilket såklart inte är så konstigt. Så jag tror att jag måste öva på att gå flera banor helt själv, utan Nellie, så att jag får lära mig både skyltarna och handlingen bättre innan vi fortsätter med tränandet så att jag inte lär Nellie fel saker.

Här kommer en liten film på när vi tränar lite rallylydnad nybörjarklass. Nellie kan inte gå fot tyvärr och sätter sig inte riktigt så nära som hon egentligen ska (men det struntar vi i för tillfället, innan vi har lärt in fotposition genom klossträning), dock så har vi stoooora problem med "sitt", Nellie tycker att "sitt" är det tråkigaste i hela världen, så jag får alltid tjata på henne om det (också något vi måste träna på). Jag vet att jag snurrar åt fel håll i 270 graders svängen, men det är inte Nellies fel , så får ta på mig det, haha! Jag måste helt enkelt bara bli säkrare på skyltarna, för när jag stannar och tvekar och tänker, så tror jag att jag tappar Nellie lite.  

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: