23 maj 2013 - Nellie hjälper husse att slå in paket

Nellie är en sådan hund som hela tiden vill vara med när det händer något. En väldigt glad och social hund är hon. Hon skulle till och med faktiskt ta illa vid sig om hon inte skulle få vara med och hjälpa till! Så när Husse skulle packa in ett paket, så fick Nellie snällt hämta allt som han behövde i den ordningen som han behövde dem och det tyckte Nellie var jättekul! Om man frågar "kan jag få den?" och pekar på något, så hämtar hon upp den från golvet och lämnar snällt av saken i din hand. Detta är något som Nellie har lärt sig helt själv. Då jag har råkat tappa saker, så har hon snabbt kommit till min undsättning och tagit upp det åt mig. Nu har jag bara satt ett kommando på själva beteendet. 

Att få bära paketpapper, tejphållaren och saxen tyckte Nellie var ett hedrande uppdrag! Dock tog hon först alltid ett varv förbi mig och visade upp det fina hon hade i munnen med ett stort flin, innan hon snabbt återvände till Husse och lämnade dem fint i hans hand med svansen viftandes på högsta nivå. Vår alldeles egna bästa hund! Sen när hon hade hämtat allt var det roliga över tyckte Nellie och gick och la sig och vilade bredvid paketinslagningen, så att hon kunde övervaka det hela och för att se om vi kanske behövde mer hjälp med något annat om en liten stund. Då gäller det ju att hålla sig i närheten! 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: