2 juni 2013 - Slaktad Hurttasele

Jag kom hem på kvällen efter en kortare utomlandsvistelse för att begrava min gammelmormor. Husse och Nellie hade fixat så fint på utegården och förberett grillen och en massa god mat. Nellie brukar få sitta fast i långlina med en skruv i marken, inte så mycket för att hon skulle springa därifrån eller inte lyssna på oss om vi sa något till henne, men mer för grannarnas skull eftersom att utegården är till för alla. Men nu har vi märkt att Nellie kan dra loss den 30 cm långa skruven från marken då hon rycker till i kopplet lite (hon är otroligt stark vår hund), så idag hade husse satt fast henne i trädet istället. Men när jag kom hem efter att ha varit borta i ett par dagar, så blev hon så glad, så när hon skulle spinga och hälsa på mig så sa det bara pjong! Helt utan någon som helst typ av ansträngning, det tog inte ens stopp i kopplet, så lyckades Nellie att rycka av hela ringen på sin nya Hurtta sele lifeguard och sprang farm till mig viftandes på svansen och var hur glad som helst att matte äntligen hade kommit tillbaka hem igen, och hon hade inte ens märkt att hon tidigare hade suttit fast i något. Jaha, det var den selen det. Den överlevde trots allt i hela 5 dagar!

 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: