Midsommar 2012

Detta året firade vi midsommar på Lisö tillsammans med Husses mamma. Vädret var fantastiskt vackert med strålande sol, blå himmel och riktigt höga temperaturer, en toppendag helt enkelt. Vi hade tagit med oss en korg med fikabröd och kaffe som vi skulle kunna äta på medan vi tittade på Husses mamma som sjöng och de små barnen med sina föräldrar som dansade runt midsommarstången. Ytan som vi var på vad ganska liten och på denna lilla yta hade massor av folk och massor av andra hundar tryckt ihop sig på, så allt var väldigt roligt att titta på och dra till, om man var en nyfiken liten hundvalp som Nellie själv... 
 
Den första bilden är från precis efter det att Nellie hade dragit hårt i kopplet när hon tog ett skutt, matte var såklart inte beredd på det och stod på en hal bergsknall, vilket resulterade i att jag då föll handlöst ner och slog hårt i marken med ett högt brak! Hela knäna var fyllda med gräsfläckar på de vita byxorna och gräs hade jag i hela håret. Hela midsommarfirandet höll andan för en kort sekund och tittade på mig och Nellie med oroliga blickar då vi båda två låg orörliga på marken, innan jag lyckades ställa mig upp igen och visa för alla att allt gick bra och att jag inte hade slagit mig speciellt hårt. Först då sprids det ett gapskratt över hela trädgården och Nellie tittar på mig med sitt allra mest förlåtande ansikte och visar att hon skäms jättemycket.. Gud vad arg jag var på henne just då! Skithund som ska välta matte sådär inför hela byn! Men det gick snabbt över och vi kunde återgå till att ha det mysigt och äta kanelbullar och dricka gott kaffe. Vad Nellie gjorde resten av tiden? Jo hon visade såklart upp vilken duktig hund hon kan vara om hon försöker lite extra och låg snällt kvar i gräset, trots att det kom flera barn springaned alldeles intill oss i full fart och andra hundar som gick väldigt nära förbi vår filt. Bra att Nellie i alla fall vet när det är dags att skärpa till sig en liten stund och kunna visa upp sig från sin allra bästa sida, haha... tokhund! 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: