Stolt som tuppen!!

Ikväll när jag gav Nellie hennes middag, så bestämde jag mig för att hon skulle få arbeta lite extra för den. Det var tid nog att öva nästa cirkuskonst. Den här gången fick det bli ”vacker tass”. Jag hällde upp lite av hennes valpmat som jag senare använde som belöning.

Jag satte henne på rumpan mitt emot mig och fick in ögonkontakt. Sedan sa jag  "vacker tass" samtidigt som jag skakade hand med hennes tass och hon fick en godbit. Senare minskade jag på hjälpen genom att bara peta på hennes tass och när hon rörde den så fick hon en till bit. Efter en stund (ca 10 min) hade hon fattat galoppen och lyfte till min stora glädje på sin tass när jag sa ”vacker tass” och maten var slut. Jag ville inte hålla på så länge så att hon skulle tröttna, men med lite mer träning tror jag att hon kommer att fatta vad hon ska göra mycket fortare. Kul att hon har en sådan stor matlust att man kan använda hennes egen valpmat som belöningsgodis. Nu är jag stolt som tuppen! Både över mig själv och Nellie!


    

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: